Friday 12 August 2011

terima kasih ALLAH :)

assalamualaikum w.b.t...
uhu mggu nie mcm2 yg terjadi...seriyes aku sgt2 rndu kan mak :(....
 maybe sbb xdpt berpuasa dgn family kot... pastu dgn result test yg suam2 kuku...huhuhuhu...
after test math yg result ala2 nak sejuk aku di uji pula dgn kuiz math...aku dh study cukup2 dan aku rasa sudah hafal bab yg keluar tu..tapi masa kuiz aku lupa hohoho... ni la yg di katakan kuasa Allah s.w.t yg sgt2 hebat...kalau Dia ckp NO xde sape bleh halang...aku pon xdpt nk ingat formula tu... balik tu terus aku masuk bilik air dan telefon mak hihi...menangis2 aku cerita...nasib baek mak sgt osem dgn menenangkan ku yg gila2 menangis...
ok sgt cengeng sebenarnya...hihi dan byk lagi sbb2 knp aku byk menangis mggu ni,ats sbb kesihatan uhuk2 dan mcm2 la lgi...cpt btul aku ase down..
aku cuba utk bersabar dan yakin dgn Allah..cuba memujuk diri dgn kata cinta Allah..
"maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"(asy-syarh:5)
tenang yg sgt2 aku rasa..damai je..rasa lapang dan tiada lagi sebuah lori balak terhempap di kepala ku wahahaah... 
dan semalam...
aku ingatkan kuiz math aku dpt teruk lagi...rupa2 nya Allah nk bgi mrkah yg agak tggi... ALHAMDULILLAH...

"aku mengikut persangkaan hambaKU terhadap diriKu.Oleh kerana itu bersangkalah dia terhadapKu menurut apa yg di sukainya"(Al-hadith)

actually b4 aku ambil result kuiz tu aku da abis redha dgn semua yg Allah tentukan utk aku...aku cuba utk bersangka baik kpdNya "ala ada rezeki Allah nk bagi" "Allah akan bgi yg terbaik,kan Dia Maha Mengetahui"

wlaupun aku lupa formula tpi Allah sgt hebat..kalau Dia nak bagi,Dia bagi je...
SUBHANALLAH

"contoh kecintaan Allah kerana sikap hambaNya yg selalu menaruh harapan kepadanya dan menanti pertolongan dan naungan dan tempat kembalinya,adalah bahawa jln keluar dari kesulitan itu hanya  akan datang setelah hamba itu mengalami kebuntuan,setelah tidak tahu lagi harus ke mana ia mengarahkan cita2 dan keinginannya ,setelah pintu harapannya tertutup,setelah kehabisan aqal dan setelah tidak tahu lagi bagaimana mengakhiri tekanan dan ujian terhadap diri nya..untuk apa semua itu?agar menjadi pendorong bagi dirinya untuk mengarahkan harapannya kepada Allah dan agar menjadi peringatan supaya terus memperbaiki prasangka baiknya kepada Allah s.w.t (la tahzan,dr.'aidh bin 'abdullah al-qarni)"

'sesungguhnya berhala2 yg kalian seru selain Allah itu adalah makhluk (yg lemah) yg sama saja dengan kalian.Oleh kerana itu serulah berhala2 itu dan biarkan lah mereka memperkenankan permintaan kalian jika kalian mmg org2 yg benar'(Al-Araaf:194)

aku sudah bilang Allah sgt hebat...terima kasih Allah :) senyum lebar2..
 

No comments:

Post a Comment