Monday 6 August 2012

sejak kebelakangan ini...

assalamualaikum w.b.t...

lame gile xhapdet belog ni...so apa macam encik iman?puan taqwa? sehat...hrp nye bertambah sihat bulat2 err d bulan ramadan ini...1st of all..tengs cik prada coz tukar rupa belog aku ni..wuuu terharu...sbb ak mmg dewa segala mls cara ttg belog..aku taw bebel je hehe...aku mmberi sepenuh kepercayaan kpd beliau..and i really love ur job syg... <3 muaahhxx haha gatai..euu.. mmg cik prada sgt kenal aku yg suke budak2.. pntg nmpak..ary tu g kedai ape tah nmpak baby...wuuu T.T...comel...nk tergolek ase bile bby tu senyum nmpak gusi...kite nk bby jujek,...hahaha gile..ok dah2..prangai pn xleh nk lari..umur dah 19 tahun tp lau hilang mak bila g shopping mall nk ngis ase..nk buat pengumuman budak hlang kat cashier..wuuu T.T...and beliau sgt fhm aku ske mnde2 yg klasik ececeh..nostalgia konon..

ohh sejak akhir2 ni aku asyik demam je..usrah xpgi..janji ngn adik usrah pn xditepati..wuu maaf kan akak.. akak mmg nk sgt jmpe korang cinta hati akak tp apakan daya...makcik demam n pakcik batuk dtg memeluk akak dgn anak2 dyeowg skali..adik selsema adik muntah n byk agi...lembik ase bdn dipeluk mesra oleh mereka...wuu...hmpir seminggu juga terbaring lesu..dua hari pnteng pose.. err hehe...tp alhamdulillah alhamdulillah..Allah masih memandang hamba Nya yg hina ini...

"jika kamu (pd perang uhud )mndapat luka maka mereka pun(pd perang badar)mendapat luka yg serupa.dan masa (kejayaan dan kehancuran)itu,Kami pergilirkan di antara manusia(agr mereka mndapat pelajaran), dan agar Allah mmbedakan org2 yg beriman (dgn org2 kafir) dan agar sebahagian kamu dijadikan Nya(gugur sebagai)syuhada.dan Allah tidak menyukai org2 yg zalim, dan Allah membersihkan org2 beriman (dari dosa mereka)dan membinasakan org2 kafir."(ali-imran:141)


see? Allah nk bersih kan dosa bila kite ditimpa musibah ,penyakit dan lain nye..so we as hamba Allah kne terima dgn tenang dan hrp kan keampunan dari Nya..aminn3...

nk kgsi cite sbnr nye..masa aku tgh xsihat mcm2 aku menungkan..mklumlah xwat ape pon...aku refresh smule..ape sbb aku ase lemah..smpai cik jiah cantik mara hoho dye grang ok? ok...sbnr nye yg slh adalah diri sndiri..bila kdg2 jujur nye aku kurang menjaga hubungn dgn Allah..bila kite ase ade yg xkena cpt2 check smula hubungn kita dgn Nya..sbb kdg2 terlepas pndg..mungkin aku terleka dgn dunia..terleka dgn sape2 pn yg ade keliling aku...kite always bergantung pd Allah..dah berdarah tlinga adik usrah dgr psl ni..bergantung pd Allah...klau bukan dye sape lgi??? bila kita dah x bergantung pd ape2?bahaya tu seriusss niii...ini la yg jadi masalah num 1 dunia..bila kita xjga hak Allah..tu la msalah nye..

ak ringkas kan hadis imam nawawi..hadis 19

1.jaga hak Allah dan Allah akan menjaga kamu...~sweet kan Allah..xmcm manusia..kite jge hati dye,sdp2 je dok lempar hati kite..haktuihhh errr..ini selingan..
2.bantuan dan pertolongan Allah utk org2 yg bertaqwa..
3.meminta pertolongan hnye kpd Allah..err bkn nye xley mntak tlong dgn makcik jiran tpi Allah juga yg gerakkan dye utk tlg kite kan??
4.beriman kpd qadha dan qadar..


"dan apabila hamba2 Ku bertanya kpd mu mengenai Aku(beritahu kpd mereka) sesungguhnya Aku sentiasa hmpir kpd mereka,Aku perkenankan permohonan org yg berdoa apabila ia berdoa kpd Ku"(al-baqarah:186)


".....dan Kami lebih dekat kpd nya drpd urat leher nya"(qaaf:16)


sbnr nye Allah tu xd masalah pn dgn kite..Dia syg hamba2 nye..Tp kite yg lupe dye..tggal kan dye..
sedih kan?


so cnclusion please??
jagalah hubungan dgn Allah..IA Allah akan menjaga kita..






No comments:

Post a Comment