Friday 9 September 2011

Allah sedang cinta kita~

assalamualaikum w.b.t..

huhu lama xtulis kat sini xtw nk mula cmner...
tadi pegi satu program mcm ceramah la ttg cinta Allah...
tersentuh dgn pengisiannya...

masa tu..aku akui mudah lalai dgn jln yg konon nya pilihan ku...
jln yg ku pilih...
tapi hubungan aku dan Allah pon aku msih lalai... :'(
wahh...tiba2 rasa teringin sgt memiliki cinta yg paling agung itu...
di mana kita selalu merasakan Allah itu dekat dan sememangnya sgt dekat dgn kita..

"dan sungguh,kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yg dibisikkan oleh hatinya,dan kami lebih dekat kpdnya drpd urat lehernya"(qaf:16)

ha kan da ckp...ce tgk urat leher kita,,sgt n terlampau dkt ngan kita,,..inikan pula Allah...lebih dekat dari itu..
bila kita fhm ayat ni..mknanya setiap saat kita kena ingat Allah...sebab Allah dekat kan...



pastu td adalah sentuh bab bermanja2 dgn Allah...manja2...mcm ne ea..huhu...
ce byg kan...bila kita sgt cintakan mak kita...semua menda nk mengadu(aku le tu ohoho)
mkn ape pon nk ckp kat mak..sikit2 nk ngadu..
so,utk bermanje2 dgn Allah bykkan berdoa dan mengadu pada nya..
even sesuatu yg sgt simple di mata org..ni membuatkan kita rasa Allah dekat dgn kita..
ape pon yg kita lakukan kena selalu ingat 'Allah sedang cinta kita'   tahu???
Allah kan maha penyayang..

ya..Allah sgt penyayang...
kerana cintaNya..Dia bawa aku ke jln ini..
semua kerana cintaNYA..
terima kasih ya Allah...untuk cinta itu

ku berharap agar cinta itu berkekalan hingga jannahMu..amin..




No comments:

Post a Comment