Sunday 29 April 2012

jom jadi burger!! Eh

wahahaha
eh..assalamualaikum..

MOOD:lapor

ye saye tau anda terliur
dan yea burger ni homemade...
daging tu aku wat sndiri..eh aku bancuh sndiri..
maaf dgn bahase aku..
nk taw resepi utk daging tu?
tadaa..

*daging kisar
*bawang besar+marjerin..goreng smpai bwg tu hangus garing pastu cmpak je dlm daging
*telur..masuk je dlm daging kisar
*oregano,garam,herbs
*sayur ape2 je potong kecik2 pastu masuk je kat daging tu
*black pepper..nk pedas agi korang blend r lada hidup

pastu pndai2 la korang goreng..
aku nasihat kan jgn guna minyak..
and lebih kan sayur..
letak r salad ke,parsley,saderi,timun,tomato..
bla bla bla..

ok siap :)

simple kan...
lau kite guna kan resepi yg betul,bahan2 yg baek,cara yg betul..
semua nye mengikut resepi chef yg cipta makanan tu
insyaAllah akan menjadi..

tpi kan aku ade resepi from Allah...
ok sila teruja sekarang..
hoho

"sesungguhnya org2 mukmin yg sebenarnya adalah mereka yg beriman di jalan ALLAH dan RASUL-NYA, kemudian mereka tidak ragu2, dan mereka berjihad dgn harta dan jiwanya di jalan ALLAH. mereka itu lah org2 yg benar"(al-hujurat:15)

teka la resepi ape??

yee anda sungguh bijak..xtipu..
resepi mcm ne nk jadi mukmin  yg osem lagi bergaya
hehe
mcm yg aku ckp tadi
IKUT RESEPI DARIPADA PENCIPTA TU SENDIRI..
baru bleh jadi burger mukmin super saiya tahap tertinggi..
 *sila berlari2 kegembiraan..

best kan Allah..
lau bukak Al-Quran tu..
mcm2 agi resepi nye..
insyaAllah kita bleh mengambil ibrah utk memantap kan iman dan fikrah kita... :)

aku personally suka ayat ni..
sebab terkadang berat utk meninggal kan zon selesa d rumah utk melangkah kluar utk ber-usrah..
ragu2 tu sume ade..
'nty panas demam'
'ntah2 bas xde aku nk blek naik ape'
'xde sape nk teman'

ceh..alasan..
dah slh resepi mek oiii..
xde istilah ragu2..takut ke hape ke..
sbb Allah jge kite kan.. :)
naqibbah ckp
 ni lah manusia2 yg kita hendak bina..
dan kita sendiri kena bina umat dan diri utk jadi umat islam yg digambarkan oleh al-Quran itu realiti
yee realiti dan bukan ilusi seperti sekarang..


hahaha korang ingat burger ni xbley bgi pengajaran ke..
insyaAllah..kita pndg semua dari sudut tarbiyyah..
kdg2 mnde kecil pon sgt besar nilai nye kalau pndg dri kacamata tarbiyyah yg osem ini..
huhu
"IKUT RESEPI OKEK" :p

assalamualaikum...

nota kaki/:mkn burger byk sgt xelok..setahun sekali ok jgk..hehe




No comments:

Post a Comment