Tuesday 16 August 2011

ape akan jadi agaknye??? --"

assalamulaikum w.b.t...

sejak akhir ni di tmpat aku terseksa belajar ni mcm2 kes jenayah yg aku rasa agak melampau! mrh betul la.. ad la org2 warga asing yg wat kerja kat construction site blakang blok aku ni haa..ada ke gi masuk kat blok budak perempuan dan mencuri..ada kata yg kena sergah la mcm2...ase nk ngis je..actually rumah aku ni pon kene, ada warga asing nk masuk...haihhhh...nasib baik kwn aku tu kunci pintu and actually masa tu aku pegi kelas...and xjadi pape pon..bila wat repot ,ckp plumber nk baiki2...aku pelik..kenapa dtg? 1.kiteowg xde mslh bab2 plumbing2 ni so nape dtg?? 2.plumber servis smpai 4 org ea?sbb yg dtg tu kwn aku ckp dlm 4 org..setahu aku sowang je 3.law real plumber ketuk pintu 2-3 kali x bukak dye blah je..ni smpai dok gancang pintu dpn tu...pe kes bai?? geramnyeeeee.........


mcm2 la cerita aku dgr...
ary tu aku mengadu pada naqibbah ku yg jelita hohoho...nk taw jwpn dye yg wat aku tersedar ala2 tgh tido mati di kala hujan n secara tibe2 roomate aku smbah ngn air basuh baju wahaha

"ni yg terjadi bila org xikut islam secara keseluruhan..so ni yg terjadi skrg ,imagine ape yg akn terjadi pd masa akn dtg klau kita x ajak org betul2 ikut islam.."

sentapppp!!!
xdpt nk imagine...
pastu baru aku nmpak dari sudut tarbiyah
hikmah di sebalik ape yg berlaku...
fuhh pe nk jwb?


'wahai org2yg beriman!masuklah ke dalam islam secara keseluruhan ,dan janganlah kamu ikuti langkah-langkah syaitan.sungguh ia musuh yg nyata bagimu.'(al-baqarah:208)

teringat kata2 kak A ,bekas naqibbah yg ku rindui...masa tadabbur ayat ni..masuk islam secara keseluruhan mcm masuk rumah..masuk satu badan...xde nye dok tggal kaki kat luar...
hohoho terasa betul masa tu...
seriyes Allah da ckp supaya betul2 amalkan islam dan jgn dok ikot syaitan..trang tang tang ia musuh yg terang lagi di suluh lmpu spotlight utk umat manusia...

so bila xikut islam secara 100% nye...probability(baru blajar tadi wohohoho) utk dok ikot syaitan tu sgt la tggi kan???? kan kan kan??



No comments:

Post a Comment