Friday 29 July 2011

buai laju laju...lalala

assalamualaikum w.b.t......
buai laju laju..
sampai pokok sena.
ape dlm baju..
sekuntum bunge cina,..



hihi xbetul suda ain ni..siyes lupe lagu tu...
mesti pelik kan knp tetibe buai laju laju...
sat nk cita..
beberapa masa yg lalu,..aku begitu senang dgn dunia..
suka berada di cmfort zone..lalai dgn kerja2 yg bertimbun --"
pernah aku rase nak dok umah je dgn family...
selesa..gembira..

tadi kak t dtg,..aku menceritakan ttg ape yg aku alami..
dia ckp kdg2 kita memerlukan org2 soleh utk mempengaruhi kita dan menambah iman kita...
ye aku sedar aku sudah jauh..
aku takut futur..
aku takut tersungkur...
knp aku tkut utk ssh ke program sedangkan aku tahu Allah akan membalas setiap jejak jihadku..
kak t ckp lagi,,ain kene beramal...jaga amal...cari org utk diDFkan,,tlong kerja2 @prgram2...
do something..

"ain kene yakin dgn jalan ini..kdg2 Allah uji dgn result kita,masa kita dan mcm2 lagi..that is how Allah uji kita sama ada kita betul2 mahu dptkan redha Nya syurgaNya..."

yakin??
betul ke aku yakin...INSYAALLAH...
Allah maha mengetahui...
mcm mana ni??ngee~~~
aku da la cpt tension..ha!!
kan teruk tu...xyakin dgn Allah... wuuu
ok2 emo sket..hihi
mgkin aku kene refresh niat,renovate hati

aku perlukan masa utk refresh blik dri yg hina ni utk betul2 yakin dgn jalan ini...
aku tahu tujuan ku .matlamat ku...tapi iman ...kdg2 naik kdg2 turun..oleh itu..
tarbiyah utk diri sndiri amat2 penting...mgkin itu yg aku lupa selama ini...
Ya Allah maafkan aku..ampunkan aku.. aku lalai kan diri sndiri...

~Ya Allah...lapangkan dada ku,kuat kan kaki ku di sabil Mu,kuatkan jasadku,~

"(bagi mereka) kesenangan (sesaat) ketika di dunia,selanjutnya kpd Kami lah mereka kembali...."(yunus:70)

dushhh..kan dah kene...huh mcm kene hmpap dengan batu 5 tan...
berpeluh peluh...
huishh...ade sowang sis ckp law jln yg kite tmpuhi itu sgt menyenangkan...
mgkin kita ptut check...takut2 ada something wrong somewhere
huhu...
insyaALLAH di akhir jalan itu..kita akan temui kemanisannya...

insyaALLAH...:))
saja nk kongsi...comel sgt..dan sgt2 bermakna...:))

No comments:

Post a Comment